PROCEDURA WYDAWANIA OPINII O UCZNIU DO INSTYTUCJI WSPOMAGAJĄCYCH PROCES
WYCHOWAWCZY
I PODSTAWA PRAWNA
Rozporządzenie Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji
pomocy psychologicznopedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i
placówkach ( Dz. U. Nr 11, poz. 114). 2. Ustawa z dnia 26 października 1982 r.
o postępowaniu w sprawach nieletnich (tekst jednolity Dz. U. z 2002r. Nr11
poz.109 z późn. zm.).
II POSTANOWIENIA
OGÓLNE
1. Opinia o uczniu w Szkole Podstawowej w Siedlnicy jest
przygotowywana przez nauczyciela, wychowawcę, pedagoga lub psychologa
szkolnego.
2. Opinię przygotowuje się na prośbę:
a) rodziców/prawnych opiekunów ucznia,
b) poradni psychologiczno-pedagogicznej bądź innej poradni
specjalistycznej,
c) Sądu Rejonowego – wydziału kuratorów sądowych, d) innych
instytucji wspomagających, w tym: Policji, GOPS-u, Urzędu Gminy,
3. Opinię przygotowuje się w terminie 7 dni od wpłynięcia do
sekretariatu szkoły pisemnego wniosku/prośby o jej sporządzenie.
4. Opinię sporządza się według wzoru (załączniki 1-3).
5. Opinia zostaje przygotowana w co najmniej dwóch
egzemplarzach z podpisem osoby sporządzającej opinię oraz dyrektora szkoły.
Opinia opatrzona jest pieczęcią szkoły.
6. W opinii należy umieścić tylko te informacje, na które
wychowawca, psycholog bądź pedagog szkolny mają potwierdzenie w swojej
dokumentacji.
Załączniki:
1.
WZÓR OPINII DO SĄDU REJONOWEGO
2.
WZÓR WNIOSKU DO SĄDU REJONOWEGO- WNIOSEK O WGLĄD
W SYTUACJĘ RODZINY/ DZIECKA
3. WZÓR OPINII
DO Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej
4. WZÓR OPINII - wydawanej
na uzasadnioną , pisemną prośbę rodzica, lub innej instytucji wspomagającej
proces wychowawczy szkoły
WZÓR OPINII DO SĄDU REJONOWEGO
opinia do sądu
przygotowana jest przez wychowawcę, pedagoga szkolnego i zawsze podpisana
dodatkowo przez dyrektora szkoły
Siedlnica, dnia …………………
SP Siedl …………………..
Sąd Rejonowy/ Sąd Rodzinny w ………………………………..…………………..
Wydział……………………………….……… …………………………..……………….
Sygn. akt……………………………………..
Opinia dotycząca
ucznia (uczennicy) ……………………………….……………………..……………………………………
urodzonego (-ej)
……………………………………………………………………… zamieszkałego (-ej) w
………………………………………………………………………………………………….………………………………..
Opinia zawiera:
1. Funkcjonowanie w sferze fizycznej (np.: motoryka mała, motoryka
duża, samoobsługa, stan zdrowia, zmysły :wzrok, słuch, rozwój mowy)
2. Funkcjonowanie w sferze poznawczej ( np.: uwaga i
koncentracja, pamięć, myślenie logiczne, stopień opanowania wiadomości z
poszczególnych przedmiotów, techniki szkolne: czytanie i pisanie)
3. Funkcjonowanie w
sferze psychicznej (np.: motywacja do pracy, sposób radzenia sobie ze stresem)
4. Funkcjonowanie w sferze społecznej – w grupie (reagowanie
na polecenia nauczyciela kierowane indywidualnie i do grupy, zachowanie w
grupie rówieśniczej, zabawa, współdziałanie
Opinia jest bez
diagnozy końcowej
Podpis i funkcja
Oraz
Podpis Dyrektora Szkoły
WZÓR WNIOSKU DO SĄDU REJONOWEGO
wniosek do sądu przygotowana jest przez
wychowawcę, nauczyciela, pedagoga szkolnego i zawsze podpisany dodatkowo przez
dyrektora szkoły
Siedlnica, dnia …………………
SP Siedl …………………..
Sąd Rejonowy/ Sąd Rodzinny w ………………………………..…………………..
Wydział……………………………….……… …………………………..……………….
WNIOSEK O WGLĄD W SYTUACJĘ RODZINY/ DZIECKA
Wnoszę o wgląd w
sytuację rodzinną małoletnie… ……………………………….………………….., zamieszkałej przy ul… ………………………………………..…………w……………………………….
UZASADNIENIE
1. Dane dotyczące
ucznia ( w której jest klasie oraz np.: przebieg nauczania, czy ma opóźnienia
edukacyjne, itp.).
2. Zachowanie ucznia
na terenie szkoły ( czy sprawia kłopoty wychowawcze, czego one dotyczą).
3. Krótko nazwać problem, z którym zwracamy się do sądu
9problemy w nauce, trudności wychowawcze, itp.)
4. Krótko umotywować , co szkoła zrobiła by pomóc uczniowi
(uczennicy), jakie zastosowała procedury, metody oddziaływań.
5. Kontakty ucznia z rówieśnikami
6. Kontakty szkoły z domem rodzinnym. Mając powyższe na
uwadze wnoszę o podjęcie działań w celu zabezpieczenia dobra dziecka
Podpis i funkcja
Oraz
Podpis Dyrektora Szkoły
WZÓR OPINII DO Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej
opinia do poradni dotycząca badań
przygotowana jest wyłącznie przez pedagoga szkolnego
Siedlnica, dnia …………………
SP Siedl …………………..
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
……………………………………, ul…………………………………..…………………….
Opinia dotycząca
ucznia (uczennicy) ……………………………………………………………………
urodzonego (-ej) …………………………………………………………………………… zamieszkałego
(-ej) w ………………………………………………………………………………………………….………………..
1. Dane dotyczące ucznia ( w której jest klasie oraz np.:
przebieg nauczania, czy ma opóźnienia edukacyjne, itp.).
2. Zachowanie ucznia na terenie szkoły ( czy sprawia kłopoty
wychowawcze, czego one dotyczą).
3. Krótko nazwać problem, z którym zwracamy się do poradni (
badanie, problemy w nauce, trudności wychowawcze, itp.)
4. Krótko umotywować , co szkoła zrobiła by pomóc uczniowi
(uczennicy), jakie zastosowała procedury, metody oddziaływań.
5. Kontakty ucznia z rówieśnikami
6. Kontakty szkoły z domem
rodzinnym. Podpis i funkcja WZÓR OPINII wydawanej na uzasadnioną , pisemną
prośbę rodzica, lub innej instytucji wspomagającej proces wychowawczy szkoły
Opinia przygotowana jest przez wychowawcę, pedagoga szkolnego
Podpis i funkcja
WZÓR OPINII
wydawanej na uzasadnioną , pisemną prośbę rodzica, lub
innej instytucji wspomagającej proces wychowawczy szkoły
Opinia przygotowana jest przez
wychowawcę, pedagoga szkolnego
Siedlnica, dnia …………………
SP Siedl …………………..
Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna
……………………………………,
ul…………………………………..…………………….
Opinia dotycząca
ucznia (uczennicy) ………………………………………………………………………………
urodzonego (-ej) ………………………………………………..……………………………….…………………………………
zamieszkałego (-ej) w ……………………………………………………………………………….….……………………..………..
Opinia zawiera:
1. Funkcjonowanie w sferze fizycznej (np.: motoryka mała,
motoryka duża, samoobsługa, stan zdrowia, zmysły :wzrok, słuch, rozwój mowy)
2. Funkcjonowanie w sferze poznawczej ( np.: uwaga i
koncentracja, pamięć, myślenie logiczne, stopień opanowania wiadomości z
poszczególnych przedmiotów, techniki szkolne: czytanie i pisanie)
3. Funkcjonowanie w sferze psychicznej (np.: motywacja do
pracy, sposób radzenia sobie ze stresem)
4. Funkcjonowanie w sferze społecznej – w grupie (reagowanie
na polecenia nauczyciela kierowane indywidualnie i do grupy, zachowanie w
grupie rówieśniczej, zabawa, współdziałanie
Opinia jest bez diagnozy końcowej
Opinia zawiera dane , które są potwierdzone w dokumentacji
osoby wydającej opinię.
Podpis i funkcja
W przypadku wydawania opinii na prośbę instytucji
wspomagających wymagany jest podpis Dyrektora Szkoły
Data publikacji: 2021-01-05 09:15:41 (1289 odsłon)
Dyrektor Szkoły - Robert Alefierowicz
tel. 65 540 00 43 e-mail: alerob@o2.pl
Historia zmian |
Data zmiany |
Opis zmiany |
Osoba wprowadzająca zmiany |
2021-01-05 09:17:53 |
Dodano załącznik: (procedura_wydawania_opinii[17x1].pdf) |
Robert Alefierowicz |