Załącznik nr 1 do
Zarządzenia Nr5/2011
Dyrektora Szkoły Podstawowej
w Siedlnicy
REGULAMIN NABORU NA WOLNE
STANOWISKA URZĘDNICZE,
W TYM KIEROWNICZE STANOWISKA
URZĘDNICZE
W SZKOLE
PODSTAWOWEJ W SIEDLNICY
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach
samorządowych ( Dz.U. z 2008 r. Nr 223,
poz. 1458)
Rozdział
I
Postanowienia
ogólne
§ 1. 1. Celem Regulaminu jest ustalenie zasad
zatrudniania na stanowiska urzędnicze i
kierownicze stanowiska urzędnicze w Szkole Podstawowej w Siedlnicy w
oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór
na wolne stanowiska pracy.
2.
Nabór, o którym mowa w ust 1 przeprowadza się w drodze postępowania
rekrutacyjnego.
3. Zatrudnienie na stanowiska, o którym mowa
w ust.1 następuje na podstawie umowy
o pracę na czas nieokreślony lub czas określony z
zastrzeżeniem § 1 ust. 4.
4. W przypadku osób podejmujących pracę na
stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym umowę o pracę
zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy, z możliwością
wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
5. Przez osobę podejmującą po raz pierwszy
pracę rozumie się osobę, która nie była wcześniej zatrudniana na stanowiskach
samorządowych, na czas nieokreślony albo na czas określony, dłuższy niż 6
miesięcy i nie odbyła służby przygotowawczej zakończonej zdaniem egzaminu z
wynikiem pozytywnym.
6. Niniejszy Regulamin nie obejmuje:
1) stanowisk pomocniczych i obsługi;
2) pracowników przeniesionych w ramach awansu wewnętrznego
na wyższe stanowisko, po spełnieniu wymagań art. 20 ustawy o pracownikach
samorządowych;
3) pracowników zatrudnianych na zastępstwo pracownika w
czasie jego usprawiedliwionej nieobecności, na podstawie umowy o pracę na czas
określony, obejmujący czas nieobecności;);
4) pracowników zatrudnionych na stanowisku urzędniczym, w
tym kierowniczym stanowisku urzędniczym przeniesionych do pracy w innej, tej
samej lub innej miejscowości, na jego wniosek lub za jego zgodą, jeżeli nie
narusza to ważnego interesu jednostki, która dotychczas zatrudniała pracownika
samorządowego, oraz przemawiają za tym ważne potrzeby po stronie jednostki
przyjmującej.
Rozdział II
Warunki zatrudnienia na
stanowisku urzędniczym
§ 2. 1. Pracownikiem samorządowym zatrudnionym w szkole na
stanowisku urzędniczym może być osoba, która:
1) jest obywatelem polskim lub osobą nieposiadającą
polskiego obywatelstwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną
dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej i na podstawie umów międzynarodowych lub
przepisów prawa wspólnotowego
przysługuje jej prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej;
2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z
pełni praw publicznych;
3) posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania
pracy na określonym stanowisku;
4) posiada co najmniej wykształcenie średnie;
5) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne
przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo
skarbowe;
6) cieszy się nieposzlakowana opinią.
2. Pracownikiem samorządowym zatrudnionym na podstawie
umowy o pracę na kierowniczym stanowisku urzędniczym może być osoba , która :
1) spełnia wymagania określone w § 2 ust. 1, pkt 1-6 oraz
dodatkowo:
2) posiada co najmniej trzyletni staż pracy lub wykonywała
przez przynajmniej trzy lata działalność gospodarczą o charakterze zgodnym z
wymaganiami na danym stanowisku;
3) posiada wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego
stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym.
Rozdział III
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu
procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze
§ 3. 1 . Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej
podejmuje Dyrektor szkoły:
1) w
przypadku kierowniczego stanowiska urzędniczego – z własnej inicjatywy;
2) w
przypadku stanowiska urzędniczego – z własnej inicjatywy.
2. Dyrektor szkoły sporządza projekt opisu
stanowiska urzędniczego objętego procedurą naboru. .
3. Wzór formularza opisu stanowiska stanowi
załącznik nr 1 do Regulaminu.
4. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust. 2,
zawiera:
1) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym
stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających
zajmującego to stanowisko;
2) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji,
umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują;
3) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz
niezbędnego wyposażenia;
4) określenie
odpowiedzialności,;
5) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter
danego stanowiska pracy;
6) analizę kosztów zatrudnienia pracownika.
7. Akceptacja opisu
stanowiska pracy oraz zgoda Dyrektora powodują rozpoczęcie procedury naboru
kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.
Rozdział IV
Powołanie Komisji
Rekrutacyjnej
§ 4. 1. Komisję Rekrutacyjną powołuje Dyrektor Szkoły Podstawowej w Siedlnicy
2.W
skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:
1) Dyrektor lub inna osoba upoważniona przez Dyrektora;
2) inne osoby wskazane przez Dyrektora szkoły.
3. Komisja pracuje w składzie co najmniej 3-osobowym, w tym
przewodniczący lub zastępca przewodniczącego.
4. W pracach Komisji nie może uczestniczyć osoba, która jest
małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, osoby,
której dotyczy postępowanie
rekrutacyjne, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub
faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
5. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na
wolne stanowisko pracy.
6. Obsługę techniczną Komisji Rekrutacyjnej zapewnia sekretarka
szkoły.
Rozdział V
Etapy naboru
§ 5. 1. Etapami naboru są:
1) Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko;
2) Przyjmowanie
dokumentów aplikacyjnych;
3) Wstępna selekcja
kandydatów- analiza złożonych dokumentów aplikacyjnych;
4) Ogłoszenie listy
kandydatów, którzy spełniają wymogi formalne;
5) Selekcja końcowa:
a ) rozmowa kwalifikacyjna,
6) Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru;
7) Podjęcie decyzji o
zatrudnieniu i podpisaniu umowy o pracę;
8) Ogłoszenie wyników naboru.
Rozdział VI
Ogłoszenie o naborze na wolne
stanowisko
§ 6. 1 Ogłoszenie
o wolnym stanowisku urzędniczym ,w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, umieszcza w BIP oraz na tablicy informacyjnej w Szkole
Podstawowej w Siedlnicy.
2. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera w szczególności:
1) nazwę i adres szkoły;
2) określenie stanowiska urzędniczego;
3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym
zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a
które dodatkowe;
4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku,
5) wskazanie wymaganych dokumentów;
6) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
1. Termin składania dokumentów określony w ogłoszeniu o
naborze nie może być krótszy niż 10 dni kalendarzowych od dnia opublikowania
ogłoszenia Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Szkoły
Podstawowej w Siedlnicy.
2. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
Rozdział VII
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
§ 7. 1. Po ogłoszeniu w BIP i na
tablicy ogłoszeń Szkoły Podstawowej w Siedlnicy następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów
zainteresowanych pracą na wolnym
stanowisku.
2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:
1) list motywacyjny;
2) życiorys – curriculum vitae;
3) oryginał kwestionariusza osobowego;
4) kserokopie świadectw pracy;
5) kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i
kwalifikacje zawodowe;
6) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i
umiejętnościach;
7) oświadczenie o stanie zdrowia niezbędnym do pracy na
danym stanowisku;
8) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych i o
niekaralności za przestępstwo
popełnione umyślnie.
3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się
o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po ukazaniu się ogłoszenia o
organizowanym naborze na wolne
stanowisko i tylko w formie pisemnej.
4. Nie przyjmuje się dokumentów aplikacyjnych poza
ogłoszeniem.
Rozdział VIII
Procedura naboru
§ 8. 1. Postępowanie rekrutacyjne na stanowisko
urzędnicze, w tym na kierownicze stanowisko urzędnicze przeprowadzane jest w dwóch etapach.
2. W
pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego Komisja Rekrutacyjna dokonuje analizy dokumentów aplikacyjnych i ocenia
spełnienie warunków formalnych,
określonych w ogłoszeniu o naborze
celem ustalenia listy kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu postępowania,
3. Informacje o kandydatach , którzy zgłosili się
do naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami
związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze , w rozumieniu
kodeksu cywilnego i umieszcza się w BIP.
4. Wzór
listy stanowi załącznik nr 3 do regulaminu.
5.
Wyłonienie kandydata odbywa się w ramach drugiego etapu składającego się
z:
1)
oceny merytorycznej złożonych
dokumentów aplikacyjnych;
2) rozmowy kwalifikacyjnej.
§ 9. 1. Ocena merytoryczna złożonych dokumentów
aplikacyjnych
1) oceny merytorycznej złożonych dokumentów dokonuje każdy
członek Komisji Rekrutacyjnej
przydzielając kandydatowi za każdy niżej
wymieniony obszar punkty w skali 1 – 3 ;
a) posiadane wykształcenie,
b) dodatkowe
kwalifikacje: kursy specjalistyczne, uprawnienia i egzaminy państwowe, znajomość języka obcego,
c) doświadczenie zawodowe;
d) autorska propozycja organizacji pracy na stanowisku.
2. Formularz oceny merytorycznej dokumentów aplikacyjnych
stanowi załącznik nr 4 do regulaminu.
§ 10. Rozmowa
kwalifikacyjna
1. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie
bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji
zawartych w aplikacji.
2. Rozmowę kwalifikacyjna przeprowadza Komisja Rekrutacyjna. Każdy członek
Komisji przydziela kandydatowi punkty za każdy niżej wymieniony obszar w skali
1 – 3:
1)
predyspozycje i
umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych
obowiązków;
2)
posiadanie wiedzy na
temat jednostki samorządu terytorialnego, w której ubiega się o stanowisko;
3)
obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach
zajmowanych poprzednio przez kandydata;
4)
cele zawodowe
kandydata.
3. Formularz oceny kandydata z rozmowy
kwalifikacyjnej stanowi załącznik nr 5.
§ 11. 1. Po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego Komisja Rekrutacyjna
wybiera kandydata, który w selekcji
końcowej uzyskał największą ilość punktów z oceny merytorycznej złożonych dokumentów
aplikacyjnych i rozmowy kwalifikacyjnej.
2. Formularz zestawienia punktowego stanowi
załącznik Nr 6 do Regulaminu.
3. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy
o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badania
lekarskie.
Rozdział IX
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na stanowisko
urzędnicze
§ 12. 1. Z przeprowadzonego naboru sekretarz Komisji sporządza
protokół.
2. Protokół zawiera:
1) określenie stanowiska urzędniczego, na które był
prowadzony nabór, liczbę
kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych
kandydatów, uszeregowanych według liczby uzyskanych punktów;
2) liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę
ofert spełniających wymagania formalne;
3) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;
4) uzasadnienie danego wyboru;
5) skład Komisji prowadzącej nabór.
4. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 7 do Regulaminu.
5. Po przedstawieniu przez komisję protokołu postępowania
rekrutacyjnego ostateczną decyzję w
sprawie zatrudnienia kandydata podejmuje Dyrektor szkoły.
Rozdział X
Informacja o wynikach
postępowania rekrutacyjnego
§ 13. 1. Informację
o wynikach postępowania rekrutacyjnego upowszechnia się niezwłocznie po przeprowadzonym naborze przez
umieszczenie na tablicy informacyjnej w szkole oraz przez opublikowanie w BIP
przez co najmniej 3 miesiące.
2. Informacja, o
której mowa w ust. 1 zawiera:
1) nazwę i adres jednostki;
2) określenie stanowiska urzędniczego;
3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce
zamieszkania w rozumieniu Kodeksu cywilnego;
4) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata, albo
uzasadnienie nierozstrzygnięci naboru na to stanowisko..
3. Wzór ogłoszenia wyników naboru stanowi załącznik nr 8 do
niniejszego regulaminu.
4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru
ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest
zatrudnienie na tym samym stanowisku
kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole
tego naboru. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje
się odpowiednio.
Rozdział XI
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
§ 14. 1. Dokumenty
aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru zostaną dołączone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie
rekrutacji zakwalifikowały się do II etapu
i zostały
umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją
kancelaryjną.
3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane
lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
4. Przesłanie osobom uczestniczącym w postępowaniu
rekrutacyjnym i nie przyjętym
podziękowań i informacji o wynikach naboru.
………………………………
/ podpis dyrektora /
Załącznik Nr 1
do
Regulaminu
FORMULARZ OPISU STANOWISKA PRACY
- DANE PODSTAWOWE
1. Nazwa
stanowiska pracy
................................................................................................................................
2. Komórka
organizacyjna (jednostka organizacyjna):
1)
biuro ..................................................................................................................
2)
samodzielne stanowisko
....................................................................................
3. Symbol komórki organizacyjnej:
.........................................................................
4. Miejsce w strukturze organizacyjnej:
.................................................................
......................................................................................................................................
B. WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE
1. Wykształcenie (charakter lub typ szkoły)
......................................................................................................................................
2. Wymagany profil
(specjalność)
......................................................................................................................................
3. Obligatoryjne uprawnienia
......................................................................................................................................
4. Doświadczenia zawodowe:
1)
doświadczenia zawodowe poza urzędem przy wykonywaniu podobnych czynności:
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
2) doświadczenie w pracy w urzędzie, w tym
na pokrewnych stanowiskach:
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
5. Umiejętności zawodowe
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
C.
ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU
1. Zadania główne
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
2. Zadania pomocnicze
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
3. Zadania okresowe
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
4. Zakłócenia działalności
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
5. Zakres ogólnych obowiązków
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
6. Szczególne prawa i obowiązki
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
D.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRACOWNIKA
1. Zasady
odpowiedzialności pracownika na stanowisku
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
Opis stanowiska sporządził:
.............................................
/ imię i nazwisko/
.............................................
/ podpis i pieczątka / ………….,
dnia.........................
Załącznik Nr 2
do
Regulaminu
DYREKTOR SZKOŁY PODSTAWOWEJ W SIEDLNICY NR …. W ……………
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE
STANOWISKO PRACY
......................................................................................................................................
/nazwa stanowiska pracy/
1. Wymagania
niezbędne:
1) ............................................................................................................................
2) ............................................................................................................................
3) ............................................................................................................................
2. Wymagania
dodatkowe:
1) ............................................................................................................................
2) ............................................................................................................................
3. Zakres
wykonywanych zadań na stanowisku:
1) ............................................................................................................................
2) ............................................................................................................................
4.
Wymagane
dokumenty:
1)
list motywacyjny;
2)
CV z dokładnym opisem przebiegu pracy
zawodowej;
3)
oryginał kwestionariusza osobowego;
4)
kserokopie
świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
5)
zaświadczenie
lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska;
6)
kserokopie dokumentów (poświadczone przez
kandydata za zgodność z oryginałem)
potwierdzające kwalifikacje i
wykształcenie zawodowe;
7)
oświadczenie
o niekaralności;
8)
oświadczenie
kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać w
innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków w
wymiarze 1 etatu;
9)
inne
dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
10)
oświadczenie,
że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych
związanych z dysponowaniem środkami
publicznymi, o którym w ustawie o odpowiedzialności
za naruszenie dyscypliny finansów
publicznych (Dz.U. z 2005 roku Nr 14 poz.114).
Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych
osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji
procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie
danych osobowych (t.j. z 2002 roku Dz. U. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz
ustawą z dnia 21listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U.z 2008
r. Nr 223, poz. 1458)..
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać
lub przesłać w terminie do dnia ......,. godz. ............
na adres:
Szkoła Podstawowa w Siedlnicy Nr .. .ul………….., kod, miasto
w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w …….”
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej
określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Otwarcie ofert nastąpi w Szkole Podstawowej w
Siedlnicy Nr …w …………w dniu .......... o godz. .............
Z Regulaminem naboru można się zapoznać w Szkole
Podstawowej w Siedlnicy Nr .. w …..przy ul……… oraz na stronie Biuletynu
Informacji Publicznej http://bip.spsiedlnica.wschowa.pl. Dodatkowe
informacje można uzyskać pod numerem telefonu 65-540 00 43
Lista kandydatów spełniających wymagania
formalne i dopuszczonych do II etapu wraz z terminem rozmowy kwalifikacyjnej
zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona
na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.spsiedlnica.wschowa.pl) oraz na tablicy
informacyjnej przy ul…….., ….-… ….. w terminie do dnia ...........................